En bild säger mer än 1000 ord, en film än mer!
Att visa upp en produkt med hjälp av film är effektivt och gör informationen lättillgänglig för betraktaren. Genom att kombinera berättande, text och grafik i rörligt format är det betydligt lättare att förmedla rätt känsla för produkten.
Att filma med ganska enkla medel är också en trend som håller i sig och växer bland många olika typer av företag, inom såväl B2C som B2B.
”Vi kommer satsa en hel del tid och resurser på film och rörlig media under 2020 och framåt. Detta har legat på vår önskelista ett tag, men dels har vi inte riktigt haft tiden och vi har inte heller, förrän nu hittat ett riktigt bra verktyg för produktionen. Ett av kraven vi haft har varit att hitta ett verktyg där vi själva kan göra hela produktionen på ett proffsigt, snabbt och enkelt sätt och nu har vi hitta ett produktionsverktyg (Storykit) som uppfyller våra önskemål”, berättar Madeleine Olsen, Market Communication Manager på Arom-dekor Kemi.
In-house produktion från start till mål
Vi gör allt själva, sätter manus/storyboard, filmar, klipper, ljudsätter osv. Vår ”egen” filmstjärna är Christoffer Idh tillika vår ”tvätt-expert”, han kan dessutom allt (och lite till) om tvätt och tvättprodukter.
Vi börjar med produktfakta
Starten är faktafilmer om våra fordonskemikalier som är samlade under vårt eget varumärke AdProLine®. Vi tror och hoppas att dessa korta, informativa produktfilmerna ska uppskattas av våra kunder. På mindre än 1 min får man veta produktens främsta egenskaper och hur den ska användas för bästa effekt.
Instruktionsfilmer
På sikt kommer vi även producera några lite längre filmer som går ett steg djupare, t ex hur man bäst rengör hela fordonet. En sådan film kommer då bli lite längre och innefatta troligen flera olika produkter för att få ett perfekt resultat.
Tre filmer är nu lanserad
Hittills har vi producerat tre filmer, för AdProLine® Vaxschampo, AdProLine® Kallavfettning Optimal och AdProLine® Krafttvätt. Alla filmerna finns på tre språk och för alla våra marknader dvs Sverige, Norge och Finland”, avslutar Madeleine.